The Undara experience

16 augustus 2015 - Undara, Australië

Joepie, een camping met gratis en onbepert WiFi. Iedereen tevreden  Samen met een tiental andere campeerders zitten we hier in een veranda op het internet te surfen en belijken we onze emails. Gezellig. Het voelt al laat omdat het al om 18u donker wordt maar het is op dit moment slechts 20u30.

Gisteren werden we op onze camping in Millaa Millaa in het midden van de nacht wakker gemaakt door een stevige regenbui. Heel vervelend als je dan moet wachten tot dat voorbij is om naar het toilet te gaan. Maar toen het eventjes wat rustiger werd hebben ik (Inge), Nele en Tinne het erop gewaagd, en met succes. Het begon weer harder te regenen toen we net terug in onze tent kropen. Wat een nacht.

Nadat alles een beetje kon opdrogen konden we inpakken en via de Millaa Milla falls naar Undara rijden, zo'n 200 km verder en meer in het binnenland dus niet meer nat maar droge savanne. Daar is een nationaal park met lavatunnels. Er is een leuk gelegen lodge en camping. Onze buren (da's waar hé Dirk) hadden daar de sunset tour aanbevolen en dat is dan ook wat we deden. Wat een zicht daar op die heuvel! onwaarschijnlijk mooie kleuren door de zonsondergang, en dat met een glaasje bubbels, een lekker hapje en een goede gids. Zowel op de camping als tijdens de tour zagen we kangoeroes en wallabies. Zo schattig!

Nadien eten in de bar en luisteren naar onze gids bij het kampvuur die het had over de termieten.  We dachten dat we goed zouden slapen...  Helaas, dat was toen we nog niet wisten dat er een hevige wind zou opsteken die delen van onze tent met tussenpozen hevig deed flapperen. Toch moesten we vroeg opstaan want we zouden 's morgens om 8u de lavatunnels gaan bezoeken.