Omhoog en omlaag : Dunk Island

15 augustus 2015 - Mission Beach, Australië

Na onze vlucht naar Cairns en onze nacht in een hotel zijn we met een nieuwe 4WD van DriveBeyond terug vertrokken richting Mission Beach.  Onderweg hadden we het geluk een helmcassuwaris te zien langs de kant van de weg, heel mooi. Na een nacht met veel wind (en dus flapperende tentzeilen), kregegen we op de camping bezoek van alweer een cassuwaris en zijn jong. tijd voor photo shooting. Omstreeks 10 u vertrokken we vanop Mission Beach met de watertaxi naar Dunk Island. De watertaxi was een bootje voor 24 passagiers en vertrok van op het strand, er was nog steeds wat wind dus gingen we stevig omhoog en omlaag.

Op Dunk Island beklommen we MT Kotaloo, omhoog door het regenwoud naar een uitzichtpunt. Nadien omlaag naar de SunsetBar voor een hapje tussen de palmbomen.

De wind nam toe en dus ging de boot stevig hellen naar rechts op de weg terug naar Mission Beach.  Nadien reden we verder naar het binnenland, tot in Millaa Millaa in de Tablelands.