RAINforest

23 augustus 2015 - Daintree National Park, Australië

Om over rainforest te kunnen spreken heb je natuurlijk regen nodig. Na onze nachtelijke wandeling in de jungle is het hevig beginnen regenen. Volgens een local was het drie maand geleden, maar het werd voor ons een hele uitdaging om alles terug in te pakken zonder dat alles goed nat werd.

Tijdens onze rit van Cape Tribulation naar Daintee deden we verschillende wandelingen in het regenwoud of op het strand, maar de regen wijzigde af en toe wel onze plannen.

Aan de Daintree River kozen we er toch voor om een boottocht te maken, zodat we konden controleren of krokodillen ook tegen regenwater kunnen. We hebbben al wel krokodillen gezien, maar nu zagen we ook een babykrokodil en een grote die voledig uit het water lag. Het exemplaar liet met plezier een foto maken van haar gebit maar gaf duidelijk aan : 'tot hier en niet verder'.

Omdat het bleef regenen kozen we er voor om door te rijden tot in Cairns, waar we de volgende dag onze kampeervankantie zouden beëindigen om dan later nog wat te gaan uitrusten in een appartement in Port Douglas !