The bloomfield track

22 augustus 2015 - Cape Tribulation, Australië

Zaterdag vertrokken we vanuit Cooktown in zuidelijke richting naar Cape Tribulation. Van onze aboriginal gids hadden we vernomen dat er bij een brug net buiten Cooktown geregeld krokodillen te spotten zijn.

Toen we stopten bij de brug werden we aangesproken door een local, die ons bevestigde dat er krokodillen zaten, en dat hij nog een betere plaats kende. Hij vroeg ons hem te volgen en via een 4x4-weggetje kwamen we op heel mooie locatie aan de rivier, waar er op de zandbanken geregeld krokodillen te spotten zijn... Na enig speurwerk en zijn hulp hebben we er in het water eentje zien zwemmen.... Onze local had ook nog een emmer bij met daarin een krab in een in Europa nog nooit gezien formaat.

Dan maar verder op weg naar de Bloomfield track, één van de bekendste 4WD routes van Australië.

Bij de Lions Den (een echte oeroude Australische pub) verorberden we onz pic-nic om dan enkele tientallen kilometers verder aan de Bloomfield track te starten.  Hellingen van meer dan 30%, dirty roads, river crossings (met niet te veel water), het werd weer een attractie van formaat.  We bereikten veilig Cape Tribulation, de plaats waar het Tropische regenwoud tot op het strand komt.

Om 19u30 werden we opgepikt door onze gids, the nightstalker, voor een nachtwandeling in het Tropisch regenwoud. Fantastische ervaring : verschillende spiders, een dragon lizard, een rat, flying fox en massa's geluiden uit het regenwoud ....