Cooktown

21 augustus 2015 - Cooktown, Australië

Na nog 200 km rijden komen we aan op onze noordelijkstste bestemming in Queensland, Cooktown.

Bij aankomst verkennen we de supermarkt en het stadscentrum... Waar Captain Cook ooit strandde met de Endeavour.  Er staat af en toe een stevige wind, maar de zon weet het hier al aardig op te warmen.

Vrijdagmorgen staan we vroeg om met een Aboriginal-gids op stap te gaan. Willie Gordon neemt ons mee in de bush naar de aboriginal art van zijn ouders en grootouders en vertelt ons de betekenis van deze schilderingen, maar maakt ook verwijzingen naar ons huidig leven en hoe deze betekenissen ook vandaag nog van toepassing zijn. Willie laat ons ook de natuur zien, door een hagedis drinken te geven, een sprinkhaan te voederen aan een hagedis en een heel gamma van ''bodyshop" uit het bos te halen om handen te scrubben enz.  Een hele tocht met veel betenissen die we niet snel zullen vergeten. Met een duik in het zwembad en een lekker etentje in Cooktown ronden we het verblijf in Cooktown af en bereiden  we ons voor om morgen via een 4x4-track naar Cape Tribulation te rijden...

1. Brik:
    21 augustus 2015
    Ziet er leuk uit !!
  2. Katleen:
    22 augustus 2015
    Klinkt allemaal super! Geniet nog van je avontuur. Groetjes vanuit het zonnige Wilsele!