Wildlife spotting in de Tablelands

18 augustus 2015 - Lake Eacham, Australië

Na één van de beste nachten (rustige omgeving, rustig doch koud weer) besloten we nog een nacht op dezelfde caming (inderdaad, die met free wifi) te boeken en onze dag te wijden aan de zoektocht naar het vogelbekdier en de tree kangaroo. Dat eerste is ons wonder boven wonder gelukt. Telkens dat kleine, schattige schepsel boven water kwam gingen de fototoestellen "klik klik klik klik". Een tree kangaroo echter hebben we niet mogen bewonderen, zelfs niet bij zonsondergang, enkel op de vele foto's die we in informatiekantoren konden bekijken.

Verder hebben we veel geleerd over de vleermuis in een echt "bat hospital". Microbats, megabats, ...  er zouden in de wereld zo'n 1331 soorten vleermuizen zijn waarvan een 80-tal in Australië.

Na een lekkere pizza in een Italiaans restaurant (jawel, dat hebben ze hier ook) zijn we dus weerr aan het internetten geslagen in de veranda. Moe maar voldaan gaan we zo dadelijk onze koude tent met warm deken in kruipen.

Een foto van het vogelbekdier toevoegen zal voor later zijn. Eventjes geduld dus

1. Cantens Magda:
    18 augustus 2015
    dat vogelbekdier is iets raar; had ik nog nooit gezien. De foto's die ik ontving zijn mooi; sommige krijg ik niet gedraaid maar ik wacht wel op jullie hulp . Het wordt hier vanaf morgen weer goed weer dus daarvan ga ik genieten. Ik kreeg van t.Heidi een mailtje en het schijnt daar ook opperbest te zijn zo profiteer ik mee van deze 2 reizen. Tot later xxxx