Crocodile Dundee achterna

12 augustus 2015 - Kakadu National Park, Australië

In het Zuiden van Kakadu NP, verscholen in de Outback, ligt een idyllische plek genaamd Gunlom falls. Via een rode, hobbelige, 4 wheel drive recommended, weg kan je er geraken. Na te hebben geslapen op de rustigste en donkerste camping totnutoe hebben we de wandeling gedaan naar de top van de waterval waar we konden zwemmen in croc-free pools. Zo mooi daar boven! Nadien hebben we ook de pool onderaan de waterval bezocht, daar waar een scène van Crocodile Dundee werd gedraaid. Ook daar was het heel mooi en zijn Nele en Tinne gaan zwemmen. In de namiddag deden we de hobbelwegen terug naar de grote baan om verder te rijden naar het volgende Nationale Park, Nitmiluk. Bij aankomst vernamen we dat het internet (WiFi acces stond in de brochure), alsook alle telefonie niet werkte vandaag. Hopelijk morgen dan maar? Wat dit nieuws kon compenseren waren de schattige Wallabies die op de camping rondhuppelen en de grappige, vriendelijke, Vlaamse man  die achter de toog staat van de bistro bij het zwembad (hij werkt hier nu 2 weken en wij zijn z'n eerste Vlaamse klanten, eerder hoorde hij al vooral Frans en Nederlands en dat kunnen wij bevestigen)